הפרסום וההתעניינות שנוצרו סביב ה"גוגל גלאס" הביא איתו את התעניינות גדולה מאד אודות המציאות הרבודה. מציאות רבודה, אשר נקראת גם AR היא יצירת רבדים של מציאות באמצעות טכנולוגיים מתקדמים כאשר אחד מהאמצעים המוכרים הם המשקפיים החכמות כמו אלו של חברת גוגל ("גוגל גלאס"), אשר אינן המוצר הראשון או היחיד שמביא אלינו את עולם המציאות הרבודה… 

ההגדרה של מציאות רבודה לעתים מבלבלת בשל היישומים הרבים שלה. אנו יכולים לראות שימוש בקודים QR, קודי NFC וטכניקות של זיהוי תמונה כאשר כל מי שהיום מעוניין בכך יכול ליהנות מתפיסה רחבה של המציאות וכבר היום לעשות שימוש בטכנולוגיה המתקדמת. התייעלות בעזרת הטכנולוגיה באמצעות טכנולוגיית המציאות הרבודה, אשר באה לידי ביטוי באפליקציות מציאות רבודה, משקפיים חכמות, שעון חכם ומוצרים נוספים, ניתן לבצע פעולות רבות כמו למשל לנווט בקלות רבה יותר, לתכנן תיקון של מכשירים ולסנכרן את כל הנתונים שלפנינו לכדי יחידה אחת. עם זאת ועל אף שהטכנולוגיה המתקדמת כבר כאן, עולה השאלה האם העולם מוכן למציאות רבודה והאם אנו מוכנים להתייעלות אשר תבוא עם הפיתוחים. כבר היום אנו רואים חברות רבות שעושות שימוש בפלטפורמת AR והן משתמשות בה לצורכי בריאות, חינוך, פנאי ועוד. יותר ויותר חברות מתחילות לעשות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים והטכנולוגיה משפיעה לא רק על הצרכים היום יומיים שלנו אלא גם על הצורה שבה אנו תופסים את העולם ועל יצירת הקשרים שלנו בו. יצירת אינטראקציה ההתפתחות של עולם המציאות הרבודה משפיעה על הדרך בה אנו תופסים את העולם ומכאן גם על אופן יצירת האינטראקציה שלנו עם הסביבה. מספיק לראות את התקדמות הטכנולוגיה בתחום מכשירי ה- GPS כדי להבין שאנו יכולים לבחור את מסלולי הנסיעה שלנו בצורה שונה מבעבר וכך להיחשף לחוויות שונות מאלו שחשבנו שנחשף אליהן בדרכנו ליעד. האינטראקציה עם הסביבה כמו גם עם אנשים מושפעת מתפיסת המציאות שלנו והיום אנו יכולים ליצור אינטראקציה עם אנשים בכל העולם בזכות משחקי מציאות מדומה, לבחור אלו רהיטים לרכוש לביתנו לאחר שימוש באפליקציות מציאות רבודה ולקבל החלטות רבות בצורה שונה מבעבר כשאנו מתבססים על טכנולוגיית AR. שוויה של המציאות הרבודה ממחקר של חברת Semico עולה כי ההכנסות הקשורות בטכנולוגיית המציאות הרבודה יגיעו עד שנת 2016 לכדי 600 מליארד דולר. במסקנות המחקר קבעה החברה כי על גבי יותר מ- 800 מליון טלפונים סלולריים כבר מופעלת טכנולוגיית AR וכי עד לשנת 2020 תשולב הטכנולוגיה ביותר מ- 100 מליון רכבים. מהמחקר של Semico אנו יכולים להבין כי כל חברה אשר רוצה לשמור על עצמה כעדכנית ורלוונטית צריכה להתחיל להתכונן לשילוב הטכנולוגיה ולבחון כיצד היא מפיקה ממנה את המירב. נכון להיום, טכנולוגיית AR עדיין נמצאת בתחילת הדרך ההתפתחותית שלה וזאת למרות שהחוקרים מפתחים אותה כבר מעל לעשור. ההתפתחות העיקרית באה לידי ביטוי באפליקציות מציאות רבודה, מצלמות המערבות AR, אמצעי GPS ובמכשירי הסלולרר החכמים. בפני מפתחי המציאות הרבודה עמדו ועומדים אתגרים רבים כמו למשל התמודדות עם מזגי אוויר מאתגרים, זיהוי חפצים לעומת אנשים ועוד, אך לכל אלה מוצאים פתרון כשמתייחסים אל כל מקרה לגופו. השימוש בטכנולוגיה הולך ומתרחב ומכאן ששווים של הפיתוחים הולך וגדל גם הוא.